Najväčším strašiakom tehotných sú bezpochýb strie. Drobné prasklinky vznikajúce napínaním kože a praskaním slabého podkožného väziva v dôsledku rýchleho rozpínania pokožky. Vznikajú predovšetkým pri náhlych zmenách hmotnosti, pri rýchlom raste a v tehotenstve. Spočiatku sú ružové, fialové až modré, postupne blednú do perleťových odtieňov.

Ako sa raz objavia, nikdy už úplne nezmiznú. Ich viditeľnosť možno iba znížiť odborným ošetrením na špecializovanom dermatologickom pracovisku. Najlepším bojom s nimi je prevencia. Ktorá stria sa neobjaví, s tou nemusíme bojovať. S prevenciou začneme včas, najlepšie hneď v prvom trimestri. Máme pre vás pár tipov:

1. Udržujte pokožku hydratovanú a vláčnu

Mazať, mazať a zase mazať. Hydratačné krémy, kokosový olej, bambucké maslo, olej z klíčkov, to všetko sú vynikajúci pomocníci pre prevenciu vzniku nevzhľadných pajazvičiek. Stačí si vybrať kvalitný prípravok, ktorý nám bude robiť dobre. Čo fungovalo doteraz, v tehotenstve fungovať nemusí. Vyberáme si preto opatrne s ohľadom na zmeny v textúre pokožky aj s ohľadom na hormónami zosilnený čuch.

Vybrané? Výborne. Ráno aj večer nanášame na bruško, prsia, boky a krúživými pohybmi jemne vmasírováváme do pokožky. Kožu jemne preťahujeme medzi prstami, stlačujeme, zľahka štípeme, ako je nám príjemné. Snažíme sa, aby olej alebo krém prenikli čo najhlbšie do pokožky.

2. Hydratujte i zvnútra - strážte pitný režim

Voda pomáha odplavovať škodliviny z tela a udržiavať pokožku pevnú a pružnú. Minimálne 2 litre čistej vody rozdelené do 10 pohárov by sme do seba dostať mali. Niekedy to dá fušku. Ale je to potrebné. Ak to nie a nie ísť, je dobré skúsiť ovocie a zeleninu s vysokým podielom vody. Rovnako je dobré vyhnúť sa všetkému, čo odvodňuje, napríklad kofeínu.

3. Strážte nárast hmotnosti

Priberanie sa v tehotenstve nevyhneme a je to tak správne. Bábätko potrebuje dostatok kvalitných živín. Neznamená to však, že sa budeme pchať za dva a hovoriť si, že teraz si to môžeme beztrestne dovoliť. Skokové priberanie naša pokožka nemusí zvládnuť a väčšinou tiež nezvládne. Jednoducho povedané: Kvalitné bielkoviny, zeleninu, ovocie, komplexné sacharidy áno, cukríky po hrstiach a torty po kilách nie.

4. Cvičte a hýbte sa

Neľakajte sa, do posilňovne netreba chodiť. Ale chôdze ako taká, preťahovanie, jóga a akékoľvek cvičenie, pri ktorom dochádza k lepšiemu krvnému obehu, je u zdravých tehotných žiaduce. Poraďte sa so svojím lekárom, aké cvičenie je konkrétne pre vás vhodné. Viac ako polovica tehotných strie na svojom tele zaznamená. Akokoľvek sú strie kozmetickým nedostatkom, stále je potrebné mať na pamäti, že materstvo je dar, bábätko je zázrak a prípadné strie sú len nepatrným mráčikom na úžasné ceste, ktorá vás spoločne čaká.