Do 4.- 6. mesiaca

Počas prvých štyroch až šiestich mesiacov sa bábätku vytvára na vnútornej strane čreva vrstva slizničných protilátok, ktorá ho robí menej priepustné pre nebezpečné baktérie a látky. V tejto dobe je dobré dodržiavať prísnejšiu diétu. Stále zabudnite na tatarák aj holandskú omáčku a vyvarujte sa kravskému mlieku. V pol roku už má dieťa dostatočne vyvinuté trávenie a konzumáciou týchto potravín nič nepokazíte.

Od 6. mesiaca

Medzi mamičkami sa často šíri poplašná správa, že by ste nemali konzumovať alergény ako sú orechy, lepok, sója a ďalšie až do niekoľkých rokov veku, pretože by sa u dieťaťa mohla vyvinúť alergia. Prieskumy ale preukázali, že zamedzenie konzumácie určitého jedla pri dojčení nemá na vývoj alergií žiadny vplyv. Pokiaľ k nej má dieťa predispozície, skôr či neskôr sa u neho prejaví. V šiestom mesiaci dieťaťa teda môžete začať konzumovať všetku stravu.

Pozor si ale dajte, ak sama alergií trpíte alebo sa dieťaťu po nasadení niektoré potraviny prejaví ekzém, kolika alebo riedka stolica. V tom prípade bábätko pravdepodobne zdedilo potravinovú intoleranciu a metódou postupného vyraďovania musíte určiť, ktoré jedlo túto reakciu vyvoláva a do budúcnosti sa ho vyvarovať. Keď bude dieťa väčšie, pokojne mu občas skúste potravinu dať. Často sa stáva, že dojčenské intolerancie postupne v živote vymiznú.

Počas celej doby dojčenia

Hoci sa nemusíte výrazne obmedzovať v jedle, predsa len myslite na to, že chute i niektoré látky prechádzajú do materského mlieka a detský organizmus ich nevie tak rýchlo odbúrať. Ak niečo výrazne ovplyvňuje vás, bábätko to ovplyvní oveľa viac. Ide predovšetkým o alkohol, kofeín alebo nadúvavé potraviny. Po konzumácii alkoholu nemusíte mlieko nutne odsávať a vylievať, len počkajte, kým nebudete triezva. Kofeín nájdete nielen v káve alebo energy drinkoch, ale tiež v niektorých čajoch alebo čokoláde. Ak je teda vaše bábätko hyperaktívne, skontrolujte, či nekonzumujete príliš cukrov a kofeínu. A ak bábätko piť nechce vôbec, možno jete príliš veľa cesnaku alebo iného aromatického korenia. Vyvarujte sa tiež prílišnej konzumácii rýb, pretože obsahujú veľa ortuti.

Okolo výživy počas dojčenia sa točí veľa mýtov, ktoré nie sú potvrdené. Než teda začnete obmedzovať svoj jedálniček, poraďte sa so svojím lekárom alebo výživovým poradcom. To je ten najlepší spôsob, ako vášmu bábätku zaistiť prísun všetkých živín a zároveň ho netrápiť. Teraz už sa len pohodlne usaďte, zoberte si dojčiací vankúš a užite si intímne okamihy s vašou láskou.